Rozdíly

Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.

Odkaz na výstup diff

Obě strany předchozí revize Předchozí verze
Následující verze
Předchozí verze
znalostni_baze:prace_s_klientem [2022/09/23 10:24] – [Práce s klientem veřejné správy na portálu] Tomáš Šedivecznalostni_baze:prace_s_klientem [2025/03/10 13:55] (aktuální) Tomáš Šedivec
Řádek 1: Řádek 1:
 ====== Práce s klientem veřejné správy na portálu====== ====== Práce s klientem veřejné správy na portálu======
  
-Predispozice:+====Predispozice====
  
   * Portál provozuje OVM nebo SPUU   * Portál provozuje OVM nebo SPUU
Řádek 12: Řádek 12:
   * Pokud OVM/SPUU ještě nevede jiným způsobem svůj centrální klientský kmen je doporučeno jej vytvořit a prvotně naplnit tzv. jmenným rejstříkem elektronické spisové služby. Jmenný rejstřík je možné vést dle [[https://rpp-ais.egon.gov.cz/gen/agendy-detail/A9145_29042022.xlsx|agendy A9145 - spisová služba]] s činnostní rolí CR83065 Vedení jmenného rejstříku v rámci elektronického systému spisové služby.   * Pokud OVM/SPUU ještě nevede jiným způsobem svůj centrální klientský kmen je doporučeno jej vytvořit a prvotně naplnit tzv. jmenným rejstříkem elektronické spisové služby. Jmenný rejstřík je možné vést dle [[https://rpp-ais.egon.gov.cz/gen/agendy-detail/A9145_29042022.xlsx|agendy A9145 - spisová služba]] s činnostní rolí CR83065 Vedení jmenného rejstříku v rámci elektronického systému spisové služby.
   * Dokud není zákonem ustavena agenda obsluhy klientů pro jednotlivá OVM/SPUU, hrají řídící procesní roli úkony relevantní pro evidenci v eSSL (klient formálně něco chtěl, měl žádost, učinil úkon dle [[nap:katalog_sluzeb|Katalogu služeb VS]]). Po zavedení obslužné agendy budou pro průběh níže uvedených případů užití relevantní i „neúřední“ kontakty v rámci obsluhy klientů (obdržený mail nebo nebo telefonát) s jejich specifiky (nenesou průkaznou identifikaci klienta, představují pouze potenciálního, neověřeného klienta).   * Dokud není zákonem ustavena agenda obsluhy klientů pro jednotlivá OVM/SPUU, hrají řídící procesní roli úkony relevantní pro evidenci v eSSL (klient formálně něco chtěl, měl žádost, učinil úkon dle [[nap:katalog_sluzeb|Katalogu služeb VS]]). Po zavedení obslužné agendy budou pro průběh níže uvedených případů užití relevantní i „neúřední“ kontakty v rámci obsluhy klientů (obdržený mail nebo nebo telefonát) s jejich specifiky (nenesou průkaznou identifikaci klienta, představují pouze potenciálního, neověřeného klienta).
 +
 +==== Interakce klienta, portálu, spisové služby a NIA ====
 +
 +^Pořadí kroku ^**Občan** ^**Portál** ^**eSSL** ^**NIA** ^
 +|1 |Přihlášení NIA identitou |Záznam přihlášení do logu | |**Vydání BSI a osobních údajů** poskytovateli služby|
 +|2 |Výběr a zobrazení formuláře |Naplnění formuláře daty. | | |
 +|3a |Ukončení editace bez provedení úkonu |Záznam do logu portálu (BSI osoby, ID formuláře/ů, čas, datum, důvod zpracování, způsob ukončení).| | |
 +|3b |Dokončení editace, [[znalostni_baze:autorizace_ukonu|autorizace úkonu]] a **podání**|Přidělení čísla úkonu, vyhotovení dokumentu, NIA autorizace, zapečetění, podání. |Převedení BSI na AIFO, založení / aktualizace záznamu ve **Jmenném rejstříku.**\\ \\ Příjem a evidence záznamu úkonu, připojení JID pro **doručený dokument** se záznamem úkonu (+ případné přílohy). |Záznam **autorizace úkonu** |
 +|4 |Převzetí osvědčení prostřednictvím portálu |Vytvoření, vyhotovení, zapečetění a předání osvědčení klientovi / předání osvědčení eSSL |Vytvoření JID pro osvědčení, převzetí výsledného dokumentu osvědčení, propojení s podaným záznamem úkonu, předání obou dokumentů k přidělení dle typu zdrojového formuláře\\ \\ Případné vypravení datové zprávy s osvědčením| |
 +|5 |Dotaz na stav vyřízení |Interpretace stavu dle dat eSSL |Předání **Stavu vyřízení** | |
 +
 +<WRAP center round info 60%>
 +Pro možnost využití činnostní role CR102729 "Ověření totožnosti uživatele digitální služby" v agendě A8566 je nutné být zařazen ve skupině OVM/SPUÚ KO536. Pro zařazení do kategorie je nutné požádat oficiální žádostí Digitální a informační agenturu, jako udělalo {{ :dokumenty:dopis_vr_sekce_v_msmt-22494-2023-1_1_.pdf |například Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy}}. 
 +</WRAP>
 +
  
 =====Případ užití č. 1 – Klient je subjektem údajů v ROB, je na portálu nově, není v žádné agendové evidenci či systému===== =====Případ užití č. 1 – Klient je subjektem údajů v ROB, je na portálu nově, není v žádné agendové evidenci či systému=====
Řádek 17: Řádek 32:
   * OVM/SPUU obdrží při přihlášení klienta [[https://archi.gov.cz/nap:nia#atributy_vydavane_poskytovatelum_sluzeb_service_providerumsep|set údajů]]   * OVM/SPUU obdrží při přihlášení klienta [[https://archi.gov.cz/nap:nia#atributy_vydavane_poskytovatelum_sluzeb_service_providerumsep|set údajů]]
   * OVM/SPUU využije BSI pro překlad na AIFO agendu:   * OVM/SPUU využije BSI pro překlad na AIFO agendu:
-    * A8566 [[https://rpp-ais.egon.gov.cz/gen/agendy-detail/A8566_10092022.xlsx]] s činnostní rolí CR102729 "Ověření totožnosti uživatele digitální služby"+    * [[https://rpp-ais.egon.gov.cz/gen/agendy-detail/A8566_10092022.xlsx|A8566 - právo na digitální služby]] s činnostní rolí CR102729 "Ověření totožnosti uživatele digitální služby"
     * Své agendy, podle které poskytuje klientovi služby s činnostní rolí CR102729 "Ověření totožnosti uživatele digitální služby"     * Své agendy, podle které poskytuje klientovi služby s činnostní rolí CR102729 "Ověření totožnosti uživatele digitální služby"
   * OVM/SPUU ověří v klientském kmeni, že daný klient se dle obdrženého pseudonymu (BSI) ještě nikdy nepřihlásil, resp. jeho BSI nebyl v kmeni ještě zaevidován.   * OVM/SPUU ověří v klientském kmeni, že daný klient se dle obdrženého pseudonymu (BSI) ještě nikdy nepřihlásil, resp. jeho BSI nebyl v kmeni ještě zaevidován.
Řádek 33: Řádek 48:
   * OVM/SPUU ověří v klientském kmeni, že daný klient se dle obdrženého pseudonymu (BSI) ještě nikdy nepřihlásil do samoobslužného kanálu s el. identifikací z NIA a nekonal v něm, resp. nemá v kmeni BSI zaveden.   * OVM/SPUU ověří v klientském kmeni, že daný klient se dle obdrženého pseudonymu (BSI) ještě nikdy nepřihlásil do samoobslužného kanálu s el. identifikací z NIA a nekonal v něm, resp. nemá v kmeni BSI zaveden.
   * OVM/SPUU využije BSI pro překlad na AIFO dle agendy:   * OVM/SPUU využije BSI pro překlad na AIFO dle agendy:
-    * A8566 [[https://rpp-ais.egon.gov.cz/gen/agendy-detail/A8566_10092022.xlsx]] s činnostní rolí CR102729 "Ověření totožnosti uživatele digitální služby"+    * [[https://rpp-ais.egon.gov.cz/gen/agendy-detail/A8566_10092022.xlsx|A8566 - právo na digitální služby]] s činnostní rolí CR102729 "Ověření totožnosti uživatele digitální služby"
     * Své agendy, podle které poskytuje klientovi služby s činnostní rolí CR102729 "Ověření totožnosti uživatele digitální služby"     * Své agendy, podle které poskytuje klientovi služby s činnostní rolí CR102729 "Ověření totožnosti uživatele digitální služby"
   * OVM/SPUU přeložením přijatého AIFO dle agendy A8566(nebo vlastní agendy) na AIFO v klientském kmeni zjistí, že jde o známého klienta a uloží k němu do kmene jeho BSI   * OVM/SPUU přeložením přijatého AIFO dle agendy A8566(nebo vlastní agendy) na AIFO v klientském kmeni zjistí, že jde o známého klienta a uloží k němu do kmene jeho BSI