Rozdíly
Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.
znalostni_baze:faq_isvs [2024/04/30 08:28] – vytvořeno Tomáš Šedivec | znalostni_baze:faq_isvs [2024/09/20 10:59] (aktuální) – Tomáš Šedivec | ||
---|---|---|---|
Řádek 1: | Řádek 1: | ||
====== Často kladené dotazy k dlouhodobému řízení ISVS ====== | ====== Často kladené dotazy k dlouhodobému řízení ISVS ====== | ||
+ | |||
+ | ==== V předkládací zprávě k verzi materiálu pro jednání vlády Ministerstvo financí uvádí, že „nesouhlas Ministerstva financí vychází z toho, že požadavek je v rozporu s principy dobré správy a práva na digitální služby, kdy orgány veřejné moci mají sdílet informace a dokumenty bez nutnosti jejich dodávání ze strany veřejnosti.“ Dovoluji se na Vás proto obrátit se zdvořilou žádostí o vyjádření, | ||
+ | |||
+ | S argumentací Ministerstva financí v předkládací zprávě „nesouhlas Ministerstva financí vychází z toho, že požadavek je v rozporu s principy dobré správy a práva na digitální služby, kdy orgány veřejné moci mají sdílet informace a dokumenty bez nutnosti jejich dodávání ze strany veřejnosti.“ se nedá souhlasit, protože celý zákon č. 12/2020 Sb., o právu na digitální služby nepracuje s dokumentem jako hlavním nosičem informací (s výjimkou § 6 práva na nahrazení úředně ověřeného podpis a § 9 práva na prokázání právní skutečnosti), | ||
+ | |||
+ | Správné sdílení údajů odpovídající Národní architektuře eGovernmentu by mělo být zajištěno existencí informačního systému veřejné správy ve správě Ministerstva financí, který by obsahoval relevantní údaje o vedení daňových exekucí, ze kterého by bylo možné prostřednictvím referenčního rozhraní veřejné správy přebírat jak údaje o tom, že byly splněny podmínky pro přechod vlastnictví předmětné nemovité věci na vydražitele (§ 222 daňového řádu), tak údaje o zástavních právech, která zanikla právní mocí rozvrhového usnesení (§ 231 daňového řádu). | ||
+ | |||
+ | Za důležité považuji také podotknout, že samotné sdílení a využívání údajů mezi orgány veřejné moci má být založeno na potřebě daný údaj sdílet k vyřízení služby veřejné správy. Nemá tedy nastávat situace, že sdílení je postaveno na posílání údajů bez toho, aniž by je adresát potřeboval k vyřízení služby veřejné správy. Toto považujeme za porušení principu 5.9 (Propojený datový fond) Informační koncepce ČR. | ||
+ | V reakci na Váš dotaz, zda postup, který prosazuje Ministerstvo financí, je v souladu s požadavky na sdílení údajů mezi orgány veřejné moci sděluji, že postup není v souladu s Národní architekturou eGovernmentu ani způsobem fungování propojeného datového fondu popsaného zákony č. 365/2000 Sb., 111/2009 Sb. a 12/2020 Sb. | ||
+ | |||
====Jaká dokumentace bude vyžadována navíc oproti stávajícím dokumentům dle zatím platné vyhlášky 529/ | ====Jaká dokumentace bude vyžadována navíc oproti stávajícím dokumentům dle zatím platné vyhlášky 529/ |