- Česky (cs)
- English (en)
Toto je starší verze dokumentu!
<title>eGovernment On-Line Service Bus</title>
eGovernment Service Bus (eGSB – navrhované legislativní označení v sněmovním tisku 447/2019 Informační systém sdílené služby ) je unifikované rozhraní pro sdílení údajů mezi jednotlivými informačními systémy veřejné správy. Je součást referenčního rozhraní umožňující jednotlivým AIS OVM čerpat a publikovat údaje vedené o jednotlivých subjektech práva. Pokud agenda dle zákona vede svou evidenci údajů, má povinnost publikovat svoje údaje jiným agendám skrze IS sdílení údajů, jakožto bezpečným, standardním a dokumentovaným rozhraním pro oprávněné agendy. Spravuje a provozuje jej Ministerstvo vnitra, technicky realizuje připojení Správa základních registrů. Rozhraní eGSB umožňuje:
- Publikovat služby pro sdílení údajů týkajících se konkrétních subjektů a objektů údajů (poskytování služeb ISVS)
- Využívat sdílení údajů na základě publikovaných služeb (využívání služeb ISVS)
- Základní bezpečnostní omezení v oprávnění k výměně údajů, a to dle ohlášení agend v Registru práv a povinností (bezpečnostní matice oprávnění)
- Překlad agendových identifikátorů fyzických osob, u nichž jsou vyměňovány údaje mezi jednotlivými agendami (překlad AIFO)
- Výměnu datových souborů s údaji o subjektech na základě pseudonymizovaných identifikátorů ve vazbě na přeložené AIFO identifikátory
- Poskytování služeb reklamace, notifikace a aktualizace údajů poskytovaných službami ISVS
- Zajištění nezávislého auditu výměny údajů (ukládá informace identifikující dotaz a odpověď a technický kryptografický otisk zprávy – hash)
Cílem je, aby klienti veřejné správy nebyli nuceni dokládat skutečnosti, o kterých veřejná správa již ví, či které vznikly dokonce na základě rozhodnutí veřejné správy. Většina skutečností potřebných pro rozhodování veřejné správy je již někde evidována, a to formou údajů v informačních systémech veřejné správy. Tyto údaje mají svůj původ a v řadě případů je již nastavena i zodpovědnost za jejich správu v příslušném AISu (příkladem je oprávnění k řízení motorového vozidla, průkaz osoby se zdravotním postižením, status důchodce, potvrzení o bezdlužnosti apod.). Dále existují skutečnosti, které sice jsou na základě rozhodování veřejné správy, nicméně nejsou dosud vedeny v AIS jako údaje (příkladem je potvrzení o studiu, dohoda o chráněné dílně apod.). Zmapováním údajů v jednotlivých agendách, které probíhá nyní v rámci nových povinností ohlašovatelů vůči RPP je postupně zjištěna základní mapa údajů evidovaných, vyžadovaných a poskytovaných v rámci jednotlivých agend a to, kde a jakým způsobem jsou evidovány a v jakém AIS. Tím, jak již bylo popsáno výše, vznikne základní datová mapa veřejné správy, a je tedy možné ji zanalyzovat a identifikovat ty údaje a skutečnosti, které jsou používány ve více agendách.
Na referenčních údajích vedených v základních registrech je ověřena funkčnost principu, kdy tyto údaje a jejich změny klient nemusí dokládat, ale celá veřejná správa si tyto údaje získává prostřednictvím služeb ISZR a na základě nich pak rozhoduje. Princip sdílení údajů skrze Informační systém sdílení údajů je pouze rozšířením tohoto funkčního celku i o další údaje.
Pro využívání eGSB jsou definovány dvě hlavní role:
Role | Popis | Co zajišťuje |
---|---|---|
Publikátor (poskytovatel) | Správce ISVS, ze kterého se poskytují údaje | Služby publikující údaje prostřednictvím eGSB, vychází se z agendy poskytující údaje z daného AIS |
Čtenář (uživatel) | OVM získávající údaje z jiné agendy na základě svého oprávnění v RPP | Napojení na eGSB a volání služeb publikátora (i více ISVS dané agendy), využívá se překladu AIFO z agendy poskytovatele, čtenář volá podle AIFO své agendy |
V souvislosti se sdílením údajů prostřednictvím Informačního systému sdílené služby platí následující aspekty:
- Údaje jsou ohlášeny v registru práv a povinností jako údaje, které agenda zpracovává na základě zákonného zmocnění
- Údaj musí být vedený v AIS a vytvářený rozhodováním v rámci určité agendy veřejné správy.
- Údajem se dokládá skutečnost, jež je důležitou rozhodnou skutečností při rozhodování veřejné správy v rámci agendy či agend.
- U údaje je jasné, jak vznikl, kdo je zodpovědný za jeho zápis, změny a správu, v jakém AIS je veden a jakým způsobem může být změněn či zrušen.
- Poskytovatelem údaje je vždy správce AIS, v němž je údaj veden a evidován, a to vždy na základě zákonného zmocnění.
- Údaj je vždy vázán na subjekt práva, či objekt práva.
- Bude umožněno subjektu údajů si pořídit výpis údajů jako výpis z informačního systému veřejné správy.
Protože cílem je efektivní a zároveň účelné propojování údajů především za účelem omezování nutnosti klienta dokládat skutečnosti, budou údaje moci být orgánem veřejné moci získávány:
- na základě souhlasu subjektu údajů (jménem subjektu údajů), nebo
- na základě zákonného zmocnění (z moci úřední)
Informace k informačnímu systému sdílení údajů jsou k dispozici na stránkách MV.
Kontext eGSB
Každá agenda je vymezena příslušnými právními předpisy. V rámci agendy se pak o subjektech a objektech vedou údaje potřebné a specifické pro její výkon. Tyto údaje je možné evidovat také jen na základě příslušných ustanovení právních předpisů. O subjektech a objektech se jedná v rámci určité agendy v určitých souvislostech (daných právními předpisy), tedy subjekty a objekty jsou v rámci výkonu této agendy chápany v určitém „kontextu“. Tyto kontexty se při výkonu různých agend liší, což se mimo jiné projevuje tím, že se v rámci různých agend jedná o jiných objektech ve vztahu k subjektům a o subjektech a objektech se evidují a případně vyměňují různé údaje. Můžeme tedy říci, že kontext:
- určuje právní postavení entity (subjektu nebo objektu) v rámci agend a
- jsou s ním spojené specifické údaje (atributy) entity definované v dané agendě.
Metodiky k tvorbě kontextů řeší detailnější postup
Metodika tvorby kontextů zavádí dvě roviny kontextu – technickou a konceptuální. Technická rovina kontextu je tvořena XSD schématem, které definuje syntaxi XML zpráv, ve kterých jsou vyjádřeny sdílené údaje. Pro využívání služeb eGSB/ISSS pro propojený datový fond je nutno znát zejména:
- Agendu, ze které chce čtenář údaje využívat,
- Agendu, kterou čtenář provádí a v níž údaje čte,
- Kontext pro dotazování na údaje z publikujícího AIS.
Před využitím eGSB/ISSS si musí čtenář nejprve zjistit kontext a jeho XSD schéma, podle kterého bude dostávat odpovědi na dotazy ve službách eGSB/ISSS. Proto si nejdříve musí zavolat zvláštní službu eGSB/ISSS pro čtení Katalogu kontextů, ve kterém pak zjistí, jaký kontext musí volat, aby mohl získat údaje z poskytující agendy.
Konceptuální modely kontextů
Konceptuální rovina kontextu je tvořena konceptuálním modelem, který definuje sémantiku (význam) kontextu popisem jeho sémantických (významových) vazeb na ostatní kontexty vedené v rámci téže agendy, ale i v jiných agendách a popisem jeho sémantických vazeb na ontologii veřejné správy. Ontologie veřejné správy definuje základní pojmy veřejné správy, které existují napříč právním řádem ČR, a sémantické vazby mezi nimi. Příkladem takových pojmů jsou subjekt práva, objekt práva, fyzická osoba, právnická osoba, apod.
Ambicí konceptuálního modelu kontextu není modelovat reálný svět, ale jeho abstrakci popisující subjekty a objekty údajů, údaje o nich a vztahy mezi nimi tak, jak jsou definovány v legislativě a jak jsou chápány v dané agendě. Konceptuální model je odvozen z obecných významů definovaných v ontologii veřejné správy, ty přebírá, specializuje a rozšiřuje a v případě potřeby také redefinuje. Prvky konceptuálního modelu jsou propojeny na odpovídající legislativní ustanovení, ze kterých vyplývají. Protože je konceptuální model kontextu provázán na konceptuální modely souvisejících kontextů a na ontologii veřejné správy, je sám o sobě ontologií. Soubor konceptuálních modelů všech kontextů pak tvoří ontologii popisující
- subjekty a objekty práva,
- kontexty, ve kterých existují,
- údaje, které jsou o nich v kontextech vedeny
- vzájemné sémantické souvislosti
Tím tvoří konceptuální sémantickou mapu údajů vedených veřejnou správou.
Seznam kontextů
Detailní seznam kontextů je dostupný na adrese https://egsbkatalog.cms2.cz/. Tento seznam je dostupný pouze ze sítě CMS/KIVS, ne z veřejného internetu.
Pořadí | Kód | Název |
---|---|---|
1 | A1029.1 | Pojištěnec |
2 | A1029.2 | Osoba samostatně výdělečně činná |
3 | A1029.3 | Zaměstnavatel |
4 | A1029.4 | Územně organizační jednotka |
5 | A1041.2001 | Osoba - doklady |
6 | A1041.4001 | Provozovatel plavidla - plavidla |
7 | A1041.4004 | Vlastník plavidla - plavidla |
8 | A1041.9001 | Osoba - doklady, plavidla |
9 | A1046.1 | Řidič - podklady pro podání žádosti o řidičský průkaz |
10 | A1046.2 | Řidič - podání žádosti o řidičský průkaz |
11 | A1046.2001 | Osoba - zkoušky řidiči |
12 | A1046.3 | Řidič - registrace k notifikacím změn bodového hodnocení |
13 | A1046.4 | Řidič - osvědčení o digitálním úkonu |
14 | A1046.RidicRozsirene | Řidič - rozšířené údaje |
15 | A1046.RidicZakladni | Řidič - základní údaje |
16 | A1046.RidicZakladni | Řidič - základní údaje |
17 | A1061.1 | NBU Avizace |
18 | A120.1 | Předání a zneplatnění ÚZ |
19 | A121.1 | Přehled o údajích autentizované osoby |
20 | A121.2 | Výpis údajů podnikatelského subjektu |
21 | A124.1 | ISKN - Evidence práv pro osobu |
22 | A124.2 | ISKN - List vlastnictví |
23 | A1341.1 | Ověření v.z.p. pojištěnce |
24 | A1341.2 | Oznámení OSVC PP |
25 | A1341.3 | Oznámení OSVC PP ZP |
26 | A1341.4 | Seznam OSVC PP |
27 | A1381.1 | Vozidlo v Systému Elektronického Mýtného |
28 | A1381.2 | Zahraniční provozovatel vozidla v Systému Elektronického Mýtného |
29 | A344.1 | Notifikace prostřednictvím Portálu Občana |
30 | A3726.1 | Pacient |
31 | A385.1 | Oznámení OSVC PP |
32 | A385.2 | Seznam OSVC PP |
33 | A385.3 | Výpis z Daňové Informační Schránky |
34 | A385.4 | Oznámení stavu účetní závěrky |
35 | A385.5 | Výpis prijmů z Daňového priznami |
36 | A392.1 | Dlužník |
37 | A392.2 | ODU |
38 | A392.3 | Nedoplatky dle ukladatele |
39 | A4003.1 | Poskytovatelé zdravotních služeb |
40 | A4003.2 | Zdravotnická dokumentace pacienta |
41 | A418.1 | Osoba v pátrání |
42 | A418.2 | Vozidlo v pátrání |
43 | A418.3 | NBU Lustrace |
44 | A476.1 | Registr ISIN |
45 | A483.1 | Výpis údajů z Rejstříku trestů |
46 | A561.1 | Výzva |
47 | A561.2 | Projekt |
48 | A561.3 | Vypočtené indikátory |
49 | A575.1 | IS ÚCL |
50 | A8566.1 | Notifikace |
51 | A998.1 | Registr silničních vozidel |
Seznam datových obsahů kontextů
Termínem datové obsahy se rozumí definice XML schémat popisujících rozhraní pro dotazování publikačních AIS, které publikují data v rámci jimi vedených agend prostřednictvím eGSB/ISSS.
Pořadí | Kód | Název |
---|---|---|
1 | 1 | Žádost o poskytnutí údajů o vozidle z evidence Systému Elektronického Mýtného. |
2 | 2 | Žádost o poskytnutí údajů zahraničního provozovatele vozidla z evidence Systému Elektronického Mýtného. |
3 | A124.1.PravaProOsobu | Dotaz práva osoby vedená v KN |
4 | A124.2.ListVlastnictvi | Dotaz na list vlastnictví v KN |
5 | A344.1.Notifikace | Definice jednotlivých kanálů pro notifikování uživatele Portálu Občana |
6 | A8566.1.Notifikace | Definice jednotlivých kanálů pro notifikování uživatele |
7 | CRRDotaz | Dotaz do registru řidičů |
8 | CrrOsvedceniDigiUkon | Osvědčení o digitálním úkonu |
9 | CrrRidicNotifikaceBoduReg | Registrace k notifikacím změn bodového hodnocení |
10 | CrrRidicRozsirene | Dotaz do CRŘ na rozšířené údaje o řidiči |
11 | CrrRidicUdaje | Dotaz do CRŘ na údaje o řidiči |
12 | CrrRidicZadostPodani | Podání žádosti o řidičský průkaz |
13 | CrrRidicZakladni | Dotaz do CRŘ na základní údaje o řidiči |
14 | CrrRidicZakladni | Dotaz do CRŘ na základní údaje o řidiči |
15 | CSCEPANDLUZNIK | Dotaz na nedoplatky do evidence přeplatků a nedoplatků Celní správy |
16 | CSCEPANNEDOPLATKYDLEUKLADATELE | Dotaz na evidované nedoplatky podle ukladatele u Celní správy |
17 | CSCEPANODU | Dotaz na stav osobního daňového účtu do evidence přeplatků a nedoplatků Celní správy |
18 | CSSZOsvc | Dotaz do ČSSZ na údaje o OSVČ |
19 | CSSZPojistenec | Dotaz do ČSSZ na údaje o pojištěnci |
20 | CSSZUoj | Dotaz do ČSSZ na údaje o Územně organizační jednotce |
21 | CSSZZamestnavatel | Dotaz do ČSSZ na údaje o Zaměstnavateli |
22 | DAPPRIJEM | Dotaz na prijmy z Daňového přiznání |
23 | DISDOTAZ | Dotaz na výpis z Daňové Informační Schránky |
24 | DISZADOST | Žádost na výpis z Daňové Informační Schránky |
25 | EtestyOsobaZkousky | Dotaz do IS eTesty na vykonané zkoušky odborné a profesní způsobilosti. |
26 | EVIDOSVC | EvidenceOSVC |
27 | FormularePOCti | Formuláře Portálu občana - čtení |
28 | FormularePOZapis | Formuláře Portálu občana - čtení |
29 | INFPREHL | Informovani o DAP |
30 | KALENDAR | Dotaz na výpis z Daňové Informační Schránky |
31 | KONTROLAOSVC | Kontrolní zjištění OSVČ |
32 | KONTROLAZC | Kontrolní zjištění závislé činnosti |
33 | MSProjekt | Projekt |
34 | MSVypIndi | Vypočtené indikátory |
35 | MSVyzva | Výzva |
36 | NBU_Lustrace | NBU Lustrace |
37 | NBUAVIZACE | NBU Avizace |
38 | OBNOVENISVC385 | Opětovné zahájení SVČ |
39 | PaisCtiRSVKontexty | Dotaz na vozidlo |
40 | PaisRsvCtiAifo | Dotaz na vozidlo |
41 | PaisRsvCtiFormular | Formuláře - čtení |
42 | PaisRsvCtiIco | Dotaz na vozidlo |
43 | PaisRsvCtiNovaEkoVozidla | Dotaz na vozidlo |
44 | PaisRsvCtiNovaEkoVozidlaAsync | Dotaz na vozidlo |
45 | PaisRsvCtiOrv | Dotaz na vozidlo |
46 | PaisRSVCtiOsvedceniFormular | Dotaz na vozidlo |
47 | PaisRsvCtiPoplatek | Suma poplatku |
48 | PaisRsvCtiPrilohu | Dotaz na vozidlo |
49 | PaisRsvCtiRz | Dotaz na vozidlo |
50 | PaisRsvCtiSazebnikPoplatku | Sazebník poplatků |
51 | PaisRsvCtiSeznamFormularu | Seznam registračních míst z RSV |
52 | PaisRsvCtiSeznamIcoAsync | Dotaz na vozidlo |
53 | PaisRsvCtiSeznamRcAsync | Dotaz na vozidlo |
54 | PaisRsvCtiSeznamRm | Seznam registračních míst z RSV |
55 | PaisRsvCtiTp | Dotaz na vozidlo |
56 | PaisRsvCtiVin | Dotaz na vozidlo |
57 | PaisRsvCtiVozidloId | Dotaz na vozidlo |
58 | PaisRsvCtiZmeny | Dotaz na vozidlo |
59 | PaisRsvCtiZmenyAsync | Dotaz na vozidlo |
60 | PaisRsvVlozPrilohu | Formuláře - vložení přílohy |
61 | PaisRsvVozidlaAsyncOdpoved | Dotaz na vozidlo |
62 | PaisRsvZamkniFormular | Formuláře - zamknutí |
63 | PaisRsvZapisFormular | Formuláře - zápis |
64 | PaisRsvZapisInformaceOPlatbe | Zápis informací o platbě |
65 | PATRMV | Dotaz na vozidlo v pátrání |
66 | PATROS | Dotaz na osobu v pátrání |
67 | PDFCertifikatu | Dotaz na certifikát tazatele v PDF |
68 | PODANPREHLED | Podán přehled OSVCPP ZP |
69 | PODANPREHLED385 | Podán přehled OSVCPP ZP |
70 | PONDUKONC | Podnět ukončení |
71 | PONDUKONC385 | Podnět ukončení |
72 | PREHLEDPLATEB | Přehled plateb |
73 | PREVYSUZVESL | Oznámení stavu účetní závěrky |
74 | RTFODotaz | Dotaz do Rejstříku trestů |
75 | RTNastaveniBlokace | Požadavek do Rejstříku trestů na vytvoření, popř. zrušení blokace |
76 | RTZadosti | Dotaz do Rejstříku trestů |
77 | RTZadostiDokument | Požadavek do Rejstříku trestů na vystavení výstupního dokumentu. |
78 | RTZadostiStav | Dotaz do Rejstříku trestů na stav manuálně zpracovávaných žádostí. |
79 | SeznamCertifikatu | Dotaz na certifikáty tazatele |
80 | SEZNAMOSVCPP | Seznam OSVCPP |
81 | SEZNAMOSVCPP385 | Seznam OSVCPP |
82 | SeznamPoskytovatelu | Seznam poskytovatelů s dostupnou zdravotnickou dokumentací osoby |
83 | SPSOsobaDoklady | Dotaz do IS SPS na průkazy způsobilosti, které vlastní. |
84 | SPSOsobaDokladyPlavidla | Dotaz do IS SPS na průkazy způsobilosti a vlastněná/provozovaná plavidla. |
85 | SPSProvozovatelPlavidla | Dotaz do IS SPS na plavidla, která provozuje. |
86 | SPSVlastnikPlavidla | Dotaz do IS SPS na plavidla, která osoba vlastní. |
87 | UCETNIZAVERKA | Předání a zneplatnění ÚZ |
88 | UclUdaje | Dotaz na údaje z IS ÚCL |
89 | UKONCENI | Ukonceni |
90 | Vozidlo | Dotaz na vozidlo |
91 | VYPFOISVS | Dotaz na osobu podle zákona 365/2000 Sb. |
92 | VypisVozidelPDF | Výpis vozidel v PDF |
93 | VYPOOCRP | Dotaz na ověření osoby vůči CRP |
94 | VYPSUBJISVS | Dotaz na subjekt podle zákona 365/2000 Sb. |
95 | ZadostOVypis | Žádost o výpis |
96 | ZAPOSVCPP | Zápis OSVC PP |
97 | ZdravotnickaDokumentace | Dokument se zdravotnickou dokumentací pacienta |
98 | ZMENACISPOJ | Změna čísla pojištěnce |
99 | ZMENACISPOJ385 | Změna čísla pojištěnce |
Diskuze
Prosím Vás, naveďte mě, kde se dočtu více o vazbě eGSB/ISSS a eSSS (https://www.mvcr.cz/clanek/narodni-standard-pro-elektronicke-systemy-spisove-sluzby.aspx). Hledám pochopení jak spolupracuje standardně iSSS a eSSS, jak probíhá flow od založené např. čísla jednacího. Nemohu se dopátrat relevantních odkazů.
Děkuji, Jan Svatoš
toto by mohla být obsáhlá problematika, ale obecně jsou to 2 rozdílné systémy. eGSB/ISSS jako součást referenčního rozhraní slouží k přenosu údajů a dokumentů, které vznikly u původce. Národní standard pro elektronické systémy spisové služby (NSESSS) se uplatňuje pouze pro informační systémy původce, které jsou klasifikovány jako elektronické systémy spisové služby (eSSL). Přes eGSB/ISSS by tedy měly být sdíleny pouze údaje a dokumenty pocházející od původce, který s nimi operuje dle platné legislativy a dokumenty uchovává ve spisové službě.
Protože v eGSB/ISSS žádné údaje ani dokumenty nevznikají, není potřeba mít implementovaný NSESSS.
Flow by mělo probíhat tak, že u původce vzniká údaj či dokument, který je správně zaevidován v eSSL, kde je opatřen číslem jednacím a součástí transakčního protokolu. Pokud je následně potřeba sdílet tyto dokumenty s jiným orgánem veřejné moci, mohou nastat 2 cesty:
- dokument je vyžádán a poslán datovou zprávou mezi úřady
- dokument je vyžádán a poslán přes referenční rozhraní mezi informačními systémy
První cesta je tradiční výměna úředních dokumentů a funguje ideálně tam, kde není potřeba rychlého transakčního rozhodování a jedná se o úřední komunikaci mezi úřady při správní činnosti (typicky vyžádání rozhodnutí v nějaké věci, např. připomínky k nové stavbě ve stavebním řízení). Druhá cesta je sdílení dokumentů pro transakční rozhodování, kdy spolu formálně komunikují úřady, ale spíše jde o propojení informačních systémů, kde posílání datových zpráv nedává smysl (např. výpis z rejstříku trestů si mohu jako úřad vyžádat přes eGSB/ISSS, kdy jej dostanu okamžitě).
S pozdravem,
Tomáš Šedivec
Jan Svatoš
omlouvám se za neznalost, ale nevím co jsou systém ISAS a ISVKS, či kdo jej jejich správce. Každopádně obecně jsou soudy orgány veřejné moci, jejichž systémy jsou ISVS (konkrétně agendové informační systémy) a mají být vedeni v rejstříku ISVS. K otázce, zda jsou napojeny na referenční rozhraní veřejné správy, tak nemám přístup do evidence, ale mohu se zeptat kolegů z provozu. Obecně by ale měly být ISVS využívané soudy pro výkon agendy připojeny na referenční rozhraní.
S pozdravem,
Tomáš Šedivec
Právě že mi přijde zvláštní, že v tom seznamu nejsou tyto IS evidovány pod soudy ani pod ministerstvem spravedlnosti. Nevím, kdo jiný by mohl být jejich správcem. Kdybyste se zeptal, zda jsou ISAS a ISVKS registrované v RAZR a zjištěné mi sdělil, bylo by to skvělé. Jde mi také o to, zda se těchto systému dotkne zavedeni AIS vyrozumívací. Díky.
kontaktoval jsem Ministerstvo spravedlnosti, abych si stav ověřil. Systémy jsou v jejich správě, nejsou v rejstříku ISVS ohlášeny, ale s referenčním rozhraním komunikují - ikdyž zprostředkovaně přes ISSPO (informační systém pro společnou část), což je součást celé velké konsolidace IS spravedlnosti shrnutá pod eISIR https://rpp-ais.egon.gov.cz/AISP/isvs/zobrazeni-isvs/40260.
Samotné systémy ISAS a ISVKS by měly zaniknout, respektive jejich funkcionalita přenesena do eSPIS, také součást eISIR.
Současný stav tedy určitě není ideální, možná i nevyhovující, protože samotné systémy by evidovány být měly, stejně tak komunikace s referenčním rozhraním přes jedno místo je možná, ale musí být dobře podchycená agendově, aby se údaje o FO či PO čerpaly vždy pro daný účel a systém. Všechny funkcionality eISIR (včetně eSPIS) by měly být hotové nejpozději v roce 2026, protože se jedná o projekty z IROP. Pokud do té doby objevíme zásadní nesrovnalosti ve volání služeb referenčního rozhraní ze strany resortu spravedlnosti, budeme žádat nápravu.
S pozdravem,
Tomáš Šedivec
Děkuji.
pokud systémy nejsou napojeny přímo a ani nejsou ohlášeny, tak bohužel ne. Přesto věřím, že danou funkčnost zajistí eSPIS.
Děkuji.
Tomáš Šedivec
Díky.
seznam všech ISVS je dostupný zde https://rpp-ais.egon.gov.cz/AISP/verejne/isvs/zobrazeni-isvs. Systémy, které jsou k referenčnímu rozhraní připojeny jsou Agendové informační systémy (AIS) registrované v RAZR https://razr.gov.cz/. Poměr je cca takový, že máme 10 000 ISVS a 4 000 AIS.
S pozdravem,
Tomáš Šedivec